Digital Signage Thialf

10 november

Afgelopen twee jaar heeft Thialf een imposante metamorfose ondergaan. Afgelopen weekeinde heeft de wereldwijd bekende schaatstempel haar deuren weer voor het publiek geopend. Als onderdeel van de grote verbouwing legde Heuvelman Sound & Vision B.V. een compleet digital signage-systeem aan in het Friese ijsstadion. In totaal 120 LED-schermen dragen er zorg voor dat zowel het publiek evenals zakelijke bezoekers worden voorzien van relevante informatie. Heuvelman is er bijzonder trots op als audiovisueel partner van Thialf een bijdrage te hebben mogen leveren aan het nieuwe stadion.

Digital signage-systeem
In de eerste fase van de verbouwing werd er een compleet nieuwe ijsvloer en buitenring geconstrueerd. Het aanleggen van het digital signage-systeem was onderdeel van fase twee, waarin Thialf van binnenuit volledig opnieuw opgebouwd is. De geïnstalleerde schermen van Samsung, variërend van 43 tot 49 inch, leveren een structurele bijdrage aan de doelstelling van Thialf om haar bezoekers altijd te voorzien van kwalitatief hoogwaardige content. De schermen worden gebruikt voor de communicatie van: bewegwijzering, live wedstrijdbeelden, horeca aanbod en reclame. De 120 displays zijn verspreid over negen verschillende zones. Vanuit één beheersysteem kan zowel het IPTV- alsmede het digital signage-netwerk aangestuurd worden. Door middel van het Content Management Systeem kunnen er websites, video’s en afbeeldingen ingepland worden op de schermen. Monitoring van de displays vindt plaats op afstand middels het door Heuvelman in eigen beheer ontwikkelde heartbeat.

Thialf en Heuvelman hebben beide een passie voor sport. Thialf als het schaatshart van de wereld en Heuvelman als verzorger van de techniek bij talrijke sportevenementen waaronder Jumping Amsterdam, AFAS Tennis Classics en de Delta Lloyd Regatta. Thialf en Heuvelman staan klaar om in de komende jaren de sportbeleving te versterken.


Vorige pagina